![]() |
Вересень - груднь 2021 року викладачі кафедри теорії і методики початкової освіти В. О. Собко, Т. Ф. Зенченко, Г.І. Непомняща, І. В. Мозуль Наукове стажування в рамках проєкту «Навчаємось разом» розробників освітніх програм зі спеціальності 013 Початкова освіта галузі знань 01 Освіта/Педагогіка, що проводиться в межах проєкту «Фінська підтримка реформи української школи» |
|
Викладачі кафедри теорії і методики початкової освіти, зосібна В. О. Собко, Т. Ф. Зенченко, Г.І. Непомняща, І. В. Мозуль, брали участь у програмі навчання та розвитку ЗВО/ЗФПО проєкту «Навчаємось разом» розробників освітніх програм зі спеціальності 013 Початкова освіта галузі знань 01 Освіта/Педагогіка, що проводиться в межах проєкту «Фінська підтримка реформи української школи» («Навчаємось разом»), який тривав у період вересні-грудні 2021 р.
Метою проєкту було надання підтримки реформі «Нова українська школа» (НУШ), насамперед на рівні початкової школи. Проєкт охоплював три основні Кластери й наскрізні елементи.
- Професійний розвиток педагогів.
- Комунікаційна діяльність.
- Сучасне освітнє середовище.
У межах проєкту викладачі ознайомилися з фінським підходом до оцінювання в педагогічній освіті, розглянули можливості професійного становлення майбутніх вчителів початкових класів, проаналізували важливість питання оцінювання та універсальність методів навчання в педагогічній освіті, проаналізували роль наставника у процесі проходження педагогічної практики, надали інструменти для планування і здійснення викладання, навчання та оцінювання учнів.
Вебінари охоплювали такі теми:
- Міжнародний погляд на педагогічну освіту.
- • Структура початкової педагогічної освіти у Фінляндії.
- Подорож до професії вчителя: практична теорія вчителя, професійна ідентичність.
- Учитель у ролі дослідника, планування вчителем власної діяльності.
- Оцінювання різних навчальних модулів у Гельсінському університеті (початкова освіта).
- Педагогічна практика - саморефлексія, розвиток професійної ідентичності під час практики.
- Наставництво в педагогічній практиці – оцінювання в контексті наставництва.
- Оцінювання в базовій (загальній середній) освіті - фінський підхід.
- Універсальні методи навчання та оцінювання в початковій школі.
- Підтримка диференціації в навчанні учнів.
Модульні навчальні вебінари сприяли збагаченню змісту теоретичної і практичної підготовки студентів, розширенню освітніх компонентів відповідно до фінських підходів та передових практик підготовки майбутніх вчителів.