Bez nazvi 3      

Вересень - груднь 2021 року

викладачі кафедри теорії і методики початкової освіти

В. О. Собко, Т. Ф. Зенченко, Г.І. Непомняща, І. В. Мозуль

Наукове стажування в рамках проєкту «Навчаємось разом»

розробників освітніх програм зі спеціальності 013 Початкова освіта галузі знань 01 Освіта/Педагогіка,

що проводиться в межах проєкту «Фінська підтримка реформи української школи»

     

Викладачі кафедри теорії і методики початкової освіти, зосібна В. О. Собко, Т. Ф. Зенченко, Г.І. Непомняща, І. В. Мозуль, брали участь у програмі навчання та розвитку ЗВО/ЗФПО проєкту «Навчаємось разом» розробників освітніх програм зі спеціальності 013 Початкова освіта галузі знань 01 Освіта/Педагогіка, що проводиться в межах проєкту «Фінська підтримка реформи української школи» («Навчаємось разом»), який тривав у період вересні-грудні 2021 р.
Метою проєкту було надання підтримки реформі «Нова українська школа» (НУШ), насамперед на рівні початкової школи. Проєкт охоплював три основні Кластери й наскрізні елементи.

  1. Професійний розвиток педагогів.
  2. Комунікаційна діяльність.
  3. Сучасне освітнє середовище.

У межах проєкту викладачі ознайомилися з фінським підходом до оцінювання в педагогічній освіті, розглянули можливості професійного становлення майбутніх вчителів початкових класів, проаналізували важливість питання оцінювання та універсальність методів навчання в педагогічній освіті, проаналізували роль наставника у процесі проходження педагогічної практики, надали інструменти для планування і здійснення викладання, навчання та оцінювання учнів.
Вебінари охоплювали такі теми:

  • Міжнародний погляд на педагогічну освіту.
  • • Структура початкової педагогічної освіти у Фінляндії.
  • Подорож до професії вчителя: практична теорія вчителя, професійна ідентичність.
  • Учитель у ролі дослідника, планування вчителем власної діяльності.
  • Оцінювання різних навчальних модулів у Гельсінському університеті (початкова освіта).
  • Педагогічна практика - саморефлексія, розвиток професійної ідентичності під час практики.
  • Наставництво в педагогічній практиці – оцінювання в контексті наставництва.
  • Оцінювання в базовій (загальній середній) освіті - фінський підхід.
  • Універсальні методи навчання та оцінювання в початковій школі.
  • Підтримка диференціації в навчанні учнів.

Модульні навчальні вебінари сприяли збагаченню змісту теоретичної і практичної підготовки студентів, розширенню освітніх компонентів відповідно до фінських підходів та передових практик підготовки майбутніх вчителів.