biriuk l

3 жовтня 2024 року о 17:00

Зустріч гарантів освітніх програм кафедри теорії і методики початкової освіти

Ірини МОЗУЛЬ, Галини НЕПОМНЯЩОЇ і Ольги ВИШНИК зі здобувачами освіти першого (бакалаврського) рівня 2024 року вступу

   

3 жовтня 2024 року у дистанційному форматі відбулася зустріч гарантів освітніх програм кафедри теорії і методики початкової освіти – Мозуль Ірини Вікторівни, Непомнящої Галини Іванівни і Вишник Ольги Олександрівни зі здобувачами освіти першого (бакалаврського) рівня 2024 року вступу. Також до зустрічі долучилася завідувачка кафедри теорії і методики початкової освіти Зенченко Тетяна Федорівна.
Гаранти освітніх програм «Початкова освіта», «Початкова освіта та інформатика», «Початкова освіта та психологія» презентували студентам бакалаврату означені освітні програми, детально проінформувати про особливості освітнього процесу, продемонстрували сайти Глухівського національного педагогічного університету і Навчально-наукового інституту педагогіки і психології, презентували вибіркові освітні компоненти і опитування для здобувачів вищої освіти.
Початкову освіту обирають ті, хто прагне присвятити своє професійне життя навчанню і вихованню дітей молодшого шкільного віку. Вона спрямована на розвиток компетентностей майбутніх учителів для ефективної та результативної організації освітнього процесу в 1-4 класах закладів загальної середньої освіти, роботи з дітьми в центрах розвитку дитини, позашкільних дитячих закладах, оздоровчих центрах. Випускники програми володіють сучасними підходами до навчання, виховання й розвитку здобувачів початкової освіти в Новій українській школі, спроможні навчати англійській мові, інформатиці, бути досвідченими психологами.
Фокус програми – базова вища освіта у сфері початкової освіти. Освітня програма: «Початкова освіта». Орієнтація програми – академічна та професійна орієнтація. Предметна область: галузь знань – освіта.
На освітній програмі «Початкова освіта» структурний підрозділ здійснює підготовку високопрофесійних компетентних педагогічних працівників для закладів загальної початкової освіти, які:
- здатні розв’язувати складні спеціалізовані завдання розвитку, навчання та виховання дітей молодшого шкільного віку із застосовуванням теорії і методики початкової освіти у невизначених умовах;
- характеризуються наявністю стійких моральних цінностей, національною свідомістю, патріотизмом, готовністю до самореалізації в професійній і громадській діяльності;
- прагнуть до самоосвіти, самовдосконалення на засадах інтеграції національних, європейських і світових культурних цінностей та досягнень у галузі початкової освіти.
Студенти вивчають педагогічні дисципліни, загальну, вікову й педагогічну психологію, методики формування компетентностей в освітніх галузях початкової освіти. Теоретична підготовка майбутніх фахівців поєднується з педагогічною практикою для формування професійного досвіду під час навчання. До викладання на освітній програмі залучаються зовнішні стейкхолдери: провідні науковці, управлінці, методисти, учителі закладів загальної середньої освіти.
Студенти ознайомилися із профілем освітніх програм, а саме метою, характеристикою, перспективами подальшого працевлаштування і навчання, особливостями навчання і оцінювання, програмними компетентностями і результатами навчання, ресурсним забезпеченням реалізації програм, можливостями академічної мобільності в межах України і за кордоном.
Особливості програми – програма передбачає інтеграцію фахової підготовки в галузі початкової освіти з інноваційною та дослідницькою діяльністю. Вона базується на сучасних уявленнях про тенденції, закономірності розвитку педагогіки та методик початкової освіти. Програма передбачає формування специфічних умінь та навичок у сфері інструментальної та хорової діяльності, образотворчого мистецтва, англійської або новогрецької мови; проходження п’яти видів практики. Дозволяє забезпечити набуття здобувачами вищої освіти соціальних навичок (softskills) упродовж усього періоду навчання.
Програмою передбачені навчальні дисципліни, спрямовані на формування загальних та фахових компетентностей; дисципліни вільного вибору, що забезпечують реалізацію індивідуальних освітніх траєкторій, принципу студентоцентризму, особистісно зорієнтованої професійної підготовки.
Нормативна частина складає 75%, варіативна частина – 25%. Це означає, що окрім циклу нормативних, тобто обов'язкових для вивчення дисциплін, студенти мають можливість опановувати і вибірковими навчальними предметами, самостійно кожного року обираючи освітні компоненти. Студентоцентроване навчання в Університеті забезпечує формування індивідуальних освітніх траєкторій здобувачів освіти усіх рівнів, дозволяє задовольнити найвибагливіші навчальні запити та інтереси студентів.
Підходи до викладання та навчання: студентоцентроване навчання, самонавчання, проблемно-орієнтоване навчання, елементи сучасних педагогічних технологій. Викладання та навчання проводиться у вигляді: лекцій (традиційних, мультимедійних, інтерактивних), практичних занять, лабораторних занять, що передбачають використання інноваційних та інтерактивних методів викладання, самостійного навчання, консультацій, підготовки курсових робіт, проходження педагогічних практик.
Система оцінювання: формами підсумкового контролю є екзамени, заліки, а також диференційовані заліки, які проводяться для оцінювання якості виконання та захисту курсових робіт та звітів з практики. Проміжний та поточний контроль здійснюється у формі виконання модульних контрольних робіт; підготовки та захисту проєктів, презентацій, реферативних досліджень та ін.
Працевлаштування: випускники можуть працювати в закладах загальної середньої освіти. Продовження освіти: можливість навчатися за програмою другого (магістерського) рівня вищої освіти за цією галуззю знань (що узгоджується з отриманим дипломом бакалавра) або суміжною.
Наприкінці зібрання було анонсовано тематику наступних подібних зустрічей зі студентами першого курсу спеціальності 013 «Початкова освіта» – ключові аспекти оцінювання навчальних досягнень студентів і питання академічної доброчесності.

Bez nazvi 1

Bez nazvi 2

Bez nazvi 3

Bez nazvi 4

Bez nazvi 5

Bez nazvi 6

Bez nazvi 7

Bez nazvi 8

Bez nazvi 9

Bez nazvi 10

Bez nazvi 11

Bez nazvi 12