![]() |
Робота проблемної групи «ПРИРОДОЛЮБ»2023-2024 н.р. |
|
Упродовж 2023–2024 навчального року здійснювалася систематична й цілеспрямована робота студентів проблемної групи «Природолюб», метою якої є формування екологічно вихованої особистості молодшого школяра засобами природничої освітньої галузі інтегрованого курсу «Я досліджую світ». Діяльність групи охоплювала як теоретичне опрацювання означеної проблематики, так і практичну реалізацію екологічного виховання в умовах початкової школи.
На першому етапі (вересень 2023 р.) було складено бібліографію з обраної проблеми, що стало основою подальшої роботи. У жовтні-листопаді 2023 р. здійснено аналіз психолого-педагогічної та методичної літератури з питань екологічного виховання молодших школярів. Протягом усього року студенти працювали з науковими джерелами: монографіями, фаховими журналами («Початкова школа», «Рідна школа»), педагогічною пресою («Вчитель», «Розкажіть онуку»), що дозволило поглибити знання з теми дослідження.
У грудні-січні 2024 р. студенти ознайомилися з передовим педагогічним досвідом щодо використання ефективних прийомів, методів, форм і технологій екологічного виховання в початковій школі. У ході роботи вони проаналізували методику формування екологічної компетентності учнів 1–4 класів, зосередивши увагу на пошуку найбільш результативних шляхів і умов виховання екологічної свідомості.
У січні-лютому 2024 р. було визначено критерії та показники екологічної вихованості молодшого школяра. Під час педагогічних практик здійснювалося спостереження за зміною якісних показників у залежності від використаних форм, методів, прийомів і технологій у навчальному процесі.
Період лютий-березень 2024 р. був присвячений обробці й систематизації опрацьованого матеріалу. Студентами розроблено низку наочних посібників та дидактичних матеріалів для реалізації завдань екологічного виховання як на уроках, так і в позаурочній і позакласній діяльності.
У березні-квітні було створено систему пізнавальних завдань, що сприяють формуванню екологічно вихованої особистості молодшого школяра. Протягом року члени групи підготували реферати з проблеми дослідження, брали участь у наукових заходах, представляли результати своєї роботи у вигляді доповідей на студентських наукових конференціях, оформили їх у вигляді студентських тез, які було опубліковано у збірниках матеріалів конференцій та семінарів.
Робота проблемної групи «Природолюб» сприяла поглибленню екологічної обізнаності майбутніх педагогів, розвитку їхнього науково-дослідницького потенціалу, а також зростанню професійної готовності до реалізації завдань екологічного виховання в початковій школі.